Prima pagină > Tips & Tricks, Trips > Concluzie dupa primul set de plimbari romanesti:

Concluzie dupa primul set de plimbari romanesti:

  • Plimbarea de ieri de pe Cheia ar fi fost frumoasa daca nu ar fi fost chinuitor de inceata la dus. Am fost eu cu BMW-ul (cu Alexandra), Emi cu Sportster-ul 883 (cu Iuli) si Victor cu VN1500 (cu Alexandra lui). Am facut poze pe film, asa ca nu postez nimic, ca n’am ce astazi.
    • Emi a inclinat si el in sfarsit Harley-ul ala pe viraje, chiar daca a strans din cur si a zis ca nu-i plac serpentinele; il vedeam din spate ca face contravirajarea pe care ma chinui de luni de zile sa’l conving/invat s-o faca. A fost bine.
  • A fost a 3-a plimbare scurta cu non-BMW-isti. Deocamdata n’am gasit pe cineva cu alta motocicleta care sa poata sa tina ritmul meu – fara sa merg hardcore. Non-BMW-istii merg prea incet sau au opriri prea dese, sau ambele. Prima data cand am ajuns la mare anul asta am facut 1h40 pana la barierele din Mamaia. A 2-a oara cu Mihai cu FJR-ul am facut 2 ore jumate. A 3-a oara cu Razvan cu Hayabusa si Claudiu cu KTM am facut 3 ore. Ieri pana la Cheia am facut aproape 3 ore agonizante (inclusiv pauza dintr-o benzinarie pt ca incepuse ploaia).
  • MOTIVE invocate pt viteze prea reduse si opriri mult prea dese (pe parcursul celor 3 iesiri):
    • vajaiala in casca de la vant la viteze de peste 150km/h
    • 4 tone de muste pe viziera
    • condusul mult prea defensiv
    • FUMATUL si pauza de tigara (posibil cel mai mare motiv de intarziere)
    • consum prea mare de benzina la viteze mari
    • frana cu 14 kilometri inainte de viraje
    • durere de cur din cauza seii
    • radare
    • ploaie (lipsa costumului de ploaie sau vajul de la roata pe pantaloni de pe drumul ud dupa ploaie)
    • voblajul motocicletei la peste 150km/h
    • pacaneala tobelor goale, care fac insuportabila pastrarea motorului la turatii constante
  • Astea si multe multe altele, de care eu nu ma lovesc deloc, au inceput sa mi se para enervante si mai-mult-decat-plictisitoare-de-moarte. Am crezut ca mi se pare mie si ca sunt fitze, dar dupa al 3-lea drum infranat din motivele astea, m’am convins – nu mi se pare.
    • Nu am vaj in casca – SOLUTII
      • la drum lung folosesc o casca integrala SHOEI XR1000 care nu de pomana a costat 479E – este mult mai usoara decat majoritatea castilor pe care le’am probat si cantarit din mana; masura este perfecta si nu creaza presiune; este testata in tunel aerodinamic si nu face vaj la viteza si nici nu are tendinte de ridicare daca intorci capul spre dreapta/stanga la viteze de peste 150km/h; viziera are pinlock antifog.
    • Parbriz – touring – BENEFICII
      • la BMW am un parbriz Wunderlich Touring, mai lat si mai inalt decat standardul BMW, reglabil electric pe inaltime, in functie de viteza, depinde unde vrei sa formezi vartejul de aer ca sa nu se auda vaj si nici sa nu se creeze un vacuum in fata, iar vartejul din spate sa te impinga spre fata.
      • la Yamaha am un parbriz Tour DeLuxe, lat si indeajuns de inalt, reglat destul de vertical, din nou pentru vartejul din spate si, prin verticalitate, ii creste putin inaltimea.
      • La ambele motociclete parbrizul reduce enorm presiunea creata de vant asupra capului si corpului la viteza ridicata; reduce zgomotul/vajul creat de vant; ia toate mustele si ajugi dupa sute de km cu viziera (mai) curata si cu geaca la fel; cu ocazia asta se reduce si riscul intepaturilor de insecte (cum l’a intepat pe Daniel o albina in pleoapa, incredibil de aproape de ochi, desi purta ochelari moto (!) si pe Emi o albina in piept, iar mie mi-a intrat acum 2 ani o musca IN ureche prin casca open-face, ca sa nu mai vorbim despre celebrul caz in care un motociclist a inghitit o albina care l’a intepat in gat si a murit; daca este reglat bine, ia aproape toata ploaia la viteze de peste 110km/h
    • Cum sa nu mai opresti din 50 in 50km pt o tigara: TE LASI IN PLM DE FUMAT !
    • Condusul defensiv intr-un trafic agresiv este periculos (contrar parerii generale). Condusul defensiv nu este acelasi lucru cu condusul preventiv.
    • Consumul mare de benzina – SOLUTII
      • cea mai la’ndemana solutie pt un consum mai mic este o viteza constanta. La DragStar era 130km/h cu tobele stock. La BMW este 150km/h, desi la 160-180km/h consuma 6L/100km
      • evitarea mersului in reprize.
Categorii:Tips & Tricks, Trips
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

